התבוננות חוקרת
קידום וטיפוח התבוננות אישית ומודעות עצמית
ביקורתית בקרב הלומדים, לצד יכולות ניתוח של תהליכי חשיבה
בגבעת גונן אנו שואפים להעניק לתלמידינו יכולת להתבונן לעומק על תהליכים שעוברים עליהם. לשם כך אנו דוחפים אותם לקחת אחריות עם בחירותיהם ולסגל לעצמם מבט ביקורתי וסקרנות לחקירת סביבתם ללא הרף.
אין מדובר ברעיון הנשאר על הנייר בלבד, אלא בעקרון מנחה המלווה אותנו בבנית מערכת השעות, בפיתוח תכניות יחודיות ובפיתוח המקצועי של חברי הצוות.
את השאיפה הזו אנו מתרגמים למעשים אותם ניתן למצוא בתכניות יחודיות ומגוונות שבית הספר פותח בפני תלמידיו, ובהן:
-
חשיבה מחשובית
-
כתיבת קוד
-
מסלול אקולוגיה
-
עיצוב ביצוע
-
בוחרים במצויניות בחטיבת הביניים,
-
פרויקט החקר המדעי בחטיבת הביניים
-
מגמות הבגרות החוקרת בתיכון
-
ובעיצוב כל מערך שיעור יצירתי בתכנון חברי הצוות.
בתיכון
מגמות הבגרות החוקרת (5 יחידות לימוד)
חטיבת הביניים
פרויקט "בוחרים במצוינות" לקידום ופיתוח מצוינות אישית ולמידה פעילה על פי בחירה
תכנית שש שנתית
הקניית "שפה אימונית" ומיומנות ״חשיבה מיחשובית״ לפיתוח יכולות הנעה עצמית וקריאת סיטואציות חברתיות באופן המקדם פעולה ויצירה