top of page

יצירה

"כי לכל לומד, יהיה הוא תלמיד או מורה, מגיע לראות בעצמו יוצר !"

Screenshot 2023-10-03 at 14.36_edited.jp

בגבעת גונן אנו מכוונים את הלומדים לפתח מערכות יחסים של למידה ויצירה שיתופית בבית הספר. מטרתנו, כמי שמובילים את בית הספר, היא להביא למצוינות אישית של כל תלמיד ומורה בפיתוח נכונותם ויכולתם להתבונן על מלאכת ההוראה והלמידה עצמה כיצירה, במטרה לפתח אותה למומחיות אישית.

לצורך כך אנו מפתחים מודל פדגוגי ייחודי, הכולל הכשרת צוות רחבת היקף בכוחות פנימיים. ובצדה פיתוח כלים פדגוגים ייחודיים, הנשענים על מטפורת היצירה ועל ניתוח תהליכיה. מטרתנו היא להביא את תלמידי ומורי בית הספר למצוינות פדגוגית, תוך העמקת העיסוק והפעולה בשלושת היסודות המסורתיים המאפיינים אותו מראשית דרכו.

הנהלת בית ספר

הפועלת מתוך עמדת יצירה, רואה עצמה כמי שתפקידה למתוח "משטחי יצירה" עבור הצוות והתלמידים, ובעיצובם להגדיר מחדש את מושג הגבול בארגון.

תלמיד

המגיע לשיעור מעמדת יוצר, עשוי לראות בשיח המתנהל בו יצירה בפני עצמה, לבקש לבטא את עצמו באופן מלא ומגוון יותר ולבחון את השפעתו עליה.

מורה

הפועל מתוך עמדת יוצר מגיע לשיעור מתוך חיבור והבנה עמוקה שתכנית הלימודים, תכני השיעור, מתודות ההוראה, זמן השיעור והיחסים בין הלומדים משמשים עבורו חומרי יצירה בהם הוא מוזמן להשתמש.

...ואולי אפשר אחרת?

שיעור שכזה יזמין את המורה והתלמיד לעבור בין עמדות היצירה השונות בתנועה דינאמית שבכוחה לחולל למידה פתוחה ופעילה

בין זירות היצירה המגוונות אותן אנו פורסים עבור תלמידינו נוכל למצוא תכניות יחודיות בחטיבת הביניים ומגמות עשירות ומקצועיות בתיכון.

  • עיצוב ביצוע בחט"ב

  • אומנות פלסטית בחט"ב

  • מוסיקה ווליום בחט"ב

  • תיאטרון בחט"ב

  • בוחרים במצוינות - יצירה

  • מגמת תקשורת בתיכון

  • מגמת תיאטרון בתיכון

  • מגמת אומנות בתיכון

בתיכון

מגמות הבגרות היוצרת   (5 יחידות לימוד)

בחטיבת הביניים

אומנות, עיצוב ביצוע, כתיבה יוצרת, מוסיקה, קונדיטוריה ועוד.

תכנית שש שנתית

למידה ויצירה באמצעות בינה מלאכותית AI כתיבת קוד

תיאטרון תמונה 2.png
מייקרים.png
חשיבה מיחשובית תמונה.png
bottom of page