בעלי תפקידים
מי אנחנו?
אביה בן אברהם
מחנכת כיתה מקדמת
7 שנות ניסיון בהוראה 4 מהן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית מתרחש בעיני ברגע בו תלמידיי מגלים סקרנות ופועלים באופן חופשי למול אתגר.
בשיעורים מוצלחים במיוחד אני נהנית לראות אותם מתעניינים במשימה שיצרתי עבורם ומנסים לפתור ולענות על השאלות שהצבתי בפניהם באופן עצמאי."
אטי יעקובוביץ׳
מחנכת כיתה י, רכזת גיאוגרפיה
35 שנות ניסיון הוראה כולן בגבעת גונן
רואה ב״הוראה יצירתית״ אמנות המשלבת בין תוכן לפדגוגיה. אני משתמשת בדמיון, מקוריות וחדשנות כדי להתאים לצרכי תלמידיי בעולם משתנה ולטפח לומדים עצמאיים.יתרה מכך,הוראה יצירתית״ מתחזקת את התלהבותי מההוראה ומונעת שחיקה.
אלמוג אורפז
מורה ללשון ותנך ורכז המרחב השלם
3 שנות ניסיון בהוראה.
"הוראה יצירתית עבורי היא מרחב שבו כישורים מגוונים שלי ושל תלמידיי באים לידי ביטוי. שיעור מוצלח יכיל רגעים בהם אצליח להפנות קשב לצרכי הכיתה ולהתאים את מערך השיעור כך שיעורר בתלמידים מעורבות עמוקה, ויכוח ער וצחוק שכולו שעשוע."
אסתי בן ישי
מחנכת יב׳ , רכזת היסטוריה ואזרחות
20 שנות ניסיון בהוראה, 6 מהן בגבעת גונן.
"הסוד להוראה יצירתית טמון עבורי במשפט "חנוך לנער על פי דרכו". ומכאן שבסיום שיעור מוצלח אמצא את תלמידי רגועים ושמחים לאחר שקיימו שיח משמעותי ופעיל. מצוידים בחומר מחשבה להרהר ולעסוק בו בהמשך יום הלימודים שלהם."
אתי בצלאלי
רכזת אנגלית
27 שנות ניסיון בהוראה בארץ ובחו"ל מתוכם 17 שנים בגבעת גונן.
"להבנתי יצירתיות בהוראה באה לידי ביטוי כאשר אנחנו, המורים, מצליחים לכוון ולעזור לתלמידים שלנו להאמין שהם מסוגלים להגיע ליעדים רלוונטים, שיקדמו אותם בביהס ומחוצה לו. לרגעים קסומים כאלה שבהם יש שילוב של תחושת האנ"י - אהוב, נחוץ, יכול לשם אני מכוונת. מרגישים תחושת מסוגלות וזוכים להצלחות קטנות אנו מצליחים לרתום אותם ולהביא אותם ליעדים רלוונטים לחייהם האישיים. תלמיד שחש גאווה בעצמו על שעמד ביעד ספציפי שהציב לעצמו במהלך השיעור נמצא במקום אחר בהקשרים אלו. לשם אני מכוונת במגע שלי עם הכיתה והתלמיד."
גיא אסל
מחנך כיתה ח', רכז תקשוב, מורה לחשיבה מיחשובית, ומורה לתקשורת
4 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"שיעור יצירתי מתרחש ברגעים בהם, מבלי לתכנן, אני זורם עם קשיי הקשב של התלמידים ושלי למקומות חדשים ואסוציאטיביים. נעים יחד אל עבר רעיון דמיוני באופק ואז כחמש דקות לפני סוף השיעור, אני מתעורר וקולט שהגענו לאיזה יעד (מתוכנן או חדש לחלוטין), וכל מה שנותר לי הוא למסגר ולארוז להם אותו כתכלית השיעור. בגדול זה שיעור שדברים חדשים ולא צפויים קורים בו ושבסופו כל תלמיד יוצא מהאדישות שלו ולוקח לפחות דבר אחד ממה שהתרחש בכיתה"
דניה מעלומי
מחנכת כיתה ז' ומורה למתמטיקה,
בוגרת גבעת גונן, 7 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית עבורי תשלב שיח רלוונטי ואקטואלי ותפגיש את התלמידים עם משחק או אובייקט הקשור בחייהם לצורך הקניית ערך מוסף ללמידה בעזרתם. בסיומו של שיעור שכזה אני מבקשת לראות את התלמידים שלי מחייכים ומרגישים שהשעה שהעברנו יחד נוצלה באופן מיטבי. לא בהכרח כי הספק התוכן הלימודי היה גבוה, אלא כי הייתה לשעה זו משמעות של הצלחה אישית ורכישת ידע חדש עבורם."
ורד פינטו
מחנכת כיתה י', רכזת מקצוע המתמטיקה
32 שנות ניסיון בהוראה.
"הוראה יצירתית עבורי היא הוראה המותאמת לרמת התלמידים בכיתה, הוראה המגוונת את דרכי הלמידה בשיעור ומעוררת את כלל התלמידים לקחת בו חלק פעיל. אני מוצאת אותה בשיעורים בהם מתקיים שיח בין המורה לתלמידים, ובהם המורה מבין את מקומו של כל תלמיד ותלמידה מבחינת הידע ויוצר עבורם ערוצים להתקדם ע"פ הרמה המתאימה להם. בסיומו של שיעור שכזה אבקש לראות שהמורה והתלמידים יצאו עם משהו חדש שלמדו, עם תחושת מסוגלות עצמית ועם מוטיבציה להמשך הלמידה."
חגית מועלם
מורה למתמטיקה ורכזת מערכת
26 שנות ניסיון בהוראה 22 מהן בגבעת גונן.
"בעיני הסוד להוראה יצירתית טמון ביכולתנו לעורר סקרנות ולסייע ביצירת קשרים בין נושאי הלימוד השונים. בכוחה של הוראה יצירתית לעורר סקרנות זו ולעורר בתלמידיי ובי שאלות חדשות לאורך השיעור ולעיתים גם אחריו. שיעור יצירתי מוצלח הוא שיעור שבו חל שינוי בתלמיד ובי בעקבות התנסות מוצלחת ותרגול פעיל."
חן גולן
מחנכת כיתה מקדמת
5 שנות ניסיון בהוראה 3 מהן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית בשבילי מתבטאת בתלמיד פעיל, מבצע וחוקר. תלמיד, הניגש למידע באופן עצמאי ורוכש כלים ומיומנויות בתהליך מתמשך של חשיפה ועיבוד משותף. זאת תוך שהוא זוכה לתמיכה ותחושת ביטחון מצוות ההוראה הלומד לצידו."
טליה טובול
יועצת חינוכית, עובדת סוציאלית, ורכזת מרחב מל"א
בוגרת גבעת גונן- 11 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"מסגרת בית ספרית צריכה לספק לתלמידיה תחושת שייכות בצד כלים להשתלבות בחיים הבוגרים. מכאן שעליה לפתח בהם יכולת לחשיבה ביקורתית והתבוננות פנימית כצידה לדרך. אנו משיגים מטרות אלה בגבעת גונן מתוך עבודת עומק יומיומית ועקבית, לרגעים עמלנית, אך תמיד מלאת משמעות."
יעל עמבר
רכזת מגמת תיאטרון
27 שנות ניסיון בהוראה, 23 מהן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית בשבילי היא הוראה שמשאירה אותי עירנית ומחוייכת. בשיעור יצירתי ומוצלח אני זוכה לראות את כולם, אבל באמת כו---לם משתתפים ובסיומו אני נהנית לראות אותם יוצאים נינוחים (כן, נינוחים!), לשיעור הבא שלהם."
יעל שפיגלמן
רכזת תנ"ך ותרבות ישראל
10 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית בעיניי היא הוראה ששמה במרכז את החוויה. לקום באמצע הלילה עם רעיון שמרגש אותי להביא לכיתה, לחשוב כל הזמן איך לחדש, לגוון, לסקרן ולהצמיח. חשוב לי שכל תלמיד ותלמידה יצליחו למצוא את עצמם במהלך השיעור, ולצאת ממנו בתחושה שהם אוהבים את המקצוע ומאמינים בעצמם."
יפעה מינה
מחנכת כיתה י' ורכזת מקצוע העברית בבית הספר
24 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
״עבורי הוראה יצירתית היא ראיית התלמידים כשותפים פעילים בתהליך הלמידה. בשיעורים שלי אני מקפידה ללמד כלים מגוונים על מנת לרתום את התלמידים לתהליך, לפתח את תחושת המסוגלות שלהם ולקדם אותם כלומדים עצמאיים. מבחינתי הצלחה היא כאשר התלמיד יוצא מהשיעור בתחושת מסוגלות וסיפוק עצמי בדרך ליעד שהציב לעצמו.״
ליאת פרץ
מחנכת כיתה מקדמת, רכזת ספרות, ,מטפלת בCBT ומאמנת אישית
7 שנות ניסיון בהוראה 5 מהן בגבעת גונן.
"עבורי הסוד להוראה יצירתית נמצא ביכולתנו לחבור אל התלמידים מתוך עולמם, באופן המייצר רלוונטיות לחיים שלהם ולחוויות שהם עוברים. בכך הוראה יצירתית קוראת להם להיות לשותפים פעילים בשיח ולפעול במשותף בהקשר לנושא הנלמד. משיעור כזה אני יוצאת בחוויה אחרת. שבוע שעבר תלמיד יצא מהשיעור ואמר לי:"היה אחלה שיעור, ליאת" וזה בשבילי אומר הכל."
ליאור יהב
רכז ביטחון ובטיחות ,מורה לג’’ג, של”ח וצוות טיולים
8 שנות נסיון כולן בגבעת גונן.
אני מבקש לאפשר לתלמידים להביע את עצמם בכל דרך שתבליט את החוזקות שלהם. סיורי החוץ של לימודי השל"ח בבית הספר עושים בדיוק את זה בזמן שהם מקדמים רבים מתלמידינו לקחת חלק פעיל בשיעור ולהרגיש שיש מקום לתפיסתם, לרעיונותיהם ולמחשבותיהם. בעיניי, ככל שהתלמידים ירגישו שתפיסות שונות הן בעלות ערך, כך הם ירגישו בטוחים להשתתף, להביע, לדבר ולחלוק עם ועל האחר. זו למידה יצירתית עבורי.
מאיר זילכה
מחנך כיתה י"ב
7 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"הסוד בהוראה יצירתית טמון ביכולת שלנו להפוך את הילדים לחלק מהיצירה. שיעור מוצלח עבורי הוא שיעור בו אף אחד לא מת 😜 ובנימה רצינית שיעור שבו הצלצול מפתיע אותי ובסיומו התלמידים ואני יוצאים מהכיתה עם חיוך."
מוטי פרנסיס
רכז פרויקט רדיו, מחנך י"א, שדרן רדיו ירושלים
14 שנות ניסיון בהוראה 6 מהן בגבעת גונן.
"הסוד בהוראה יצירתית נוגע ביכולתנו להרחיב אופקים לצד תלמידינו. להרחיב עמם במשותף את עולם הידע ,הדימיון והיכולת שלנו לפרש את המציאות הישראלית. כשזה מצליח לי, אני חווה את תלמידי איתי, עם ניצוץ בעיניים. מתעניינים, דנים, ולוקחים חלק משמעותי בהובלת השיעור. כשבסיומו הם ממשיכים לדבר ולחשוב על הנושא בו עסקנו יחד."
מעין נזר
מורה למדעים ורכזת השילוב והחינוך המיוחד
16 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"הסוד להוראה יצירתית עבורי טמון ביכולתי להוביל את תלמידיי להצלחה אישית וקבוצתית, מתוך חוויה של עניין וסקרנות פעילה. בסיום שיעור פעיל וחוויתי שכזה אני שמחה לראות אותם יוצאים להפסקה כשחיוך על פניהם."
מעין סמולר
מחנכת כיתה יא, מורה למתמטיקה בתיכון ורכזת טיולים
16 שנות ניסיון הוראה כולן בגבעת גונן.
"עבורי הסוד של הוראה יצירתית טמון בשותפות הפעילה של התלמידים, בין אם בשיח, בלמידה אישית או קבוצתית, עבורי שיעור מוצלח יביא את מרבית התלמידים להשתתף במהלך הכיתתי, תוך שהם מביאים לידי ביטוי את יכולותיהם וחווים סיפוק והנאה מחווית הלמידה."
מסנש (מלדה) זמנה
מנהלת מרכז הלמידה של התוכנית הלאומית ומובילת המרחב השלם
5 שנות נסיון בחינוך הבלתי פורמאלי, 3 מהן בגבעת גונן.
"למידה יצירתית מתבססת בדרכים מגוונות. המרחב השלם - פרויקט הדגל של החינוך הירושלמי, מבקש ליצור עבור תלמידי בית הספר חווית למידה עשירה בשיעורים בהם התלמיד הופך מפסיבי לאקטיבי. בגבעת גונן אנו עושים זאת דרך יציאה לשטח, שיעורי יצרה מגוונים, למידה בקבוצות ולמידה מבוססת פרויקטים. במטרה לבסס ידע מצטבר מתוך מחקר אישי בקרב הלומדים. למידה שכזו מבססת עצמאות וסקרנות אותן אנו מנסים לקדם."
עידית איזק
יועצת חינוכית
33 שנות ניסיון בהוראה 9 מהן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית בעיניי היא הוראה ששמה במרכז את החוויה. לקום באמצע הלילה עם רעיון שמרגש אותי להביא לכיתה, לחשוב כל הזמן איך לחדש, לגוון, לסקרן ולהצמיח. חשוב לי שכל תלמיד ותלמידה יצליחו למצוא את עצמם במהלך השיעור, ולצאת ממנו בתחושה שהם אוהבים את המקצוע ומאמינים בעצמם."
קארין יהודה
מחנכת כיתה ז', מורה לחינוך גופני וביולוגיה
9 שנות ניסיון בהוראה 7 מהן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית עבורי היא הנסיון המתמיד לדייק את ההוראה שלי בכדי שתהיה רלוונטית לתלמידי הכיתה ומגוונת בכלי למידה שונים. בין אם בחיבור תחומי הוראה שונים או בתכנון ויצירת שיעורים המשלבים כלי הוראה מגוונים אני מנסה לצאת מהשיעור תמיד בתחושה שלימדתי משהו חדש ולמדתי משהו חדש על הכיתה או על התלמידים. ומקווה תמיד שבסיום החוויה נצא התלמידים ואני בתחושה טובה של הצלחה ומשמעות."
רון ועקנין
מחנכת כיתה ט', רכזת חברתית, מורה להיסטוריה ואזרחות, מורה לקונדיטוריה
6 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"הוראה יצירתית בשבילי היא האפשרות שניתנת לי ולתלמידים שלי להביע את עצמנו בכל דרך שתבליט את החוזקות שלנו. וזה נכון לגבי כל תחומי הידע. לכן אני מלמדת לא פעם שיעורי היסטוריה בחדר קונדיטוריה ומנסה בכל שיעור לתת אפשרות לכמה שיותר תלמידים לקחת חלק פעיל בהובלתו. אני מכוונת תמיד להעניק להם תחושה שיש מקום לתפיסתם, רעיונותיהם ומחשבותיהם. שכן בעיניי, ככל שהתלמידים ירגישו שתפיסות שונות הן בעלות ערך, כך הם ירגישו בטוחים להשתתף, להביע, לדבר ולחלוק עם ועל האחר. "
רעות אלבז
מחנכת כיתה מקדמת
11 שנות ניסיון בהוראה 5 מתוכן בגבעת גונן.
"עבורי הסוד להוראה יצירתית טמון ביכולת שלי לעורר שיח ודיון בכיתה. הרגע הקסום הזה בו תלמידים דנים על נושאים, מגלים עניין ושותפים לעשייה בשיעור הוא הרגע שבשבילו אני מגיע לבית הספר בצפיה והתרגשות לגוון ולחדש, עבורם ועבורי."
שירלי גלעדי
יועצת חינוכית
33 שנות ניסיון ביעוץ 12 מתוכן בגבעת גונן.
"מסגרת בית ספרית צריכה לספק למוריה ותלמידיה את האמונה בעצמם, את היכולת לחלום ולשאוף הכי רחוק שאפשר ואת הכלים לממש את השילוב של השניים."
שלי מזרחי
מורה למתמטיקה ומחנכת כיתה ט'.
3 שנות ניסיון בהוראה, כולן בגבעת גונן.
"בסיום שיעור יצירתי ומוצלח אני רוצה לראות שתלמידי יצאו ממנו בתחושת הצלחה והבנה של נושא השיעור והתכנים שביקשתי לשתף בהם. לא פעם אני מוצאת שמשחק בקבוצה או כלי מקוון כמו "קהוט" עוזר לי להגיע אל התלמידים שקצת משתרעים מאחור ולחבר אותם באופן אחר."
שרון דגן סול
רכזת מגמת אומנות
18 שנות ניסיון בהוראת אומנות ותרבות חזותית, כולן בגבעת גונן.
"עבורי הסוד להוראה יצירתית נעוץ בהתחדשות. בכל שיעור אני מנסה לעשות משהו חדש שלא עשיתי עד כה עם התלמידים. להביא אותם להנעה עצמית, ולשיח שיגרום להם לצאת מהעור של עצמם, להעיז, ליצור וליזום. בסיום שיעור אני רוצה לראות שתלמידיי מרגישים שלמדו משהו חדש על אמנות ועל החיים בכלל."
שרית גלבוע
מנהלנית בית הספר
30 שנות ניסיון במנהל 20 מתוכן בגבעת גונן.
"מסגרת בית ספרית צריכה לספק לתלמידיה תחושת שייכות בצד כלים להשתלבות בחיים הבוגרים. מכאן שעליה לפתח בהם יכולת לחשיבה ביקורתית והתבוננות פנימית כצידה לדרך. אנו משיגים מטרות אלה בגבעת גונן מתוך עבודת עומק יומיומית ועקבית, לרגעים עמלנית, אך תמיד מלאת משמעות."
תמי בר
מחנכת כיתה ח' ורכזת תחום המדעים
34 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.
"הסוד להוראה יצירתית עבורי נמצא ביכולת לחדש ולהתחדש. בכל שיעור אני מנסה לחדש לעצמי ולהם בניסויים מגוונים ובדרכים חדשות להתבונן ולחקור בחומר הלימוד. למצוא חדש יום אחרי יום, אחרי 34 שנות הוראה בבית הספר זה קסם שלא יודע גבול."