
בעלי תפקידים
אטי יעקובוביץ׳
מחנכת כיתה י, רכזת מקצוע הגיאוגרפיה בביה"ס
36 שנות ניסיון הוראה, כולן בגבעת גונן

רואה ב״הוראה יצירתית״ אמנות המשלבת בין תוכן לפדגוגיה. אני משתמשת בדמיון, מקוריות וחדשנות כדי להתאים לצרכי תלמידיי בעולם משתנה ולטפח לומדים עצמאיים.יתרה מכך,הוראה יצירתית״ מתחזקת את התלהבותי מההוראה ומונעת שחיקה.
אלכס הלוי קצ’אן
רכז חקלאות אקולוגית ומדעי הסביבה
מעל 10 שנות וותק במערכת החינוך, מתוכן שנה בגבעת גונן

"למידה יצירתית מבחינתי הנה מתן האפשרות להפעלת כל ששת החושים בתהליך הלמידה של התלמיד שלי. לא פשוט...אבל מתגמל מאוד."
אסתי בן ישי
מחנכת יב, רכזת היסטוריה, אזרחות ומעורבות חברתית
21 שנות ניסיון בהוראה, 7 מהן בגבעת גונן

"הסוד להוראה יצירתית טמון עבורי במשפט "חנוך לנער על פי דרכו". ומכאן שבסיום שיעור מוצלח אמצא את תלמידי רגועים ושמחים לאחר שקיימו שיח משמעותי ופעיל. מצוידים בחומר מחשבה להרהר ולעסוק בו בהמשך יום הלימודים שלהם."
אתי בצלאלי
רכזת אנגלית
27 שנות ניסיון בהוראה בארץ ובחו"ל, מתוכן 18 שנים בגבעת גונן

"להבנתי יצירתיות בהוראה באה לידי ביטוי כאשר אנחנו, המורים, מצליחים לכוון ולעזור לתלמידים שלנו להאמין שהם מסוגלים להגיע ליעדים רלוונטים, שיקדמו אותם בביהס ומחוצה לו. לרגעים קסומים כאלה שבהם יש שילוב של תחושת האנ"י - אהוב, נחוץ, יכול לשם אני מכוונת. מרגישים תחושת מסוגלות וזוכים להצלחות קטנות אנו מצליחים לרתום אותם ולהביא אותם ליעדים רלוונטים לחייהם האישיים. תלמיד שחש גאווה בעצמו על שעמד ביעד ספציפי שהציב לעצמו במהלך השיעור נמצא במקום אחר בהקשרים אלו. לשם אני מכוונת במגע שלי עם הכיתה והתלמיד."
דנה הירשפלד
מורה לאנגלית וספרות, רכזת סיירת צעירה
16 שנות ניסיון בהוראה, 3 מתוכן בגבעת גונן

הוראה יצירתית היא הוראה שקושרת בין פדגוגיה לרגש.
היא הוראה שמייצרת קשרים בכיתה ובונה יחד ושותפות.."
דניה מעלומי
מחנכת כיתה ח ומורה למתמטיקה
בוגרת גבעת גונן, 8 שנות ניסיון בהוראה, כולן בגבעת גונן

"הוראה יצירתית עבורי תשלב שיח רלוונטי ואקטואלי ותפגיש את התלמידים עם משחק או אובייקט הקשור בחייהם לצורך הקניית ערך מוסף ללמידה בעזרתם. בסיומו של שיעור שכזה אני מבקשת לראות את התלמידים שלי מחייכים ומרגישים שהשעה שהעברנו יחד נוצלה באופן מיטבי. לא בהכרח כי הספק התוכן הלימודי היה גבוה, אלא כי הייתה לשעה זו משמעות של הצלחה אישית ורכישת ידע חדש עבורם."
ורד פינטו
מחנכת כיתה יא, רכזת מקצוע המתמטיקה בביה"ס
33 שנות ניסיון בהוראה

"הוראה יצירתית עבורי היא הוראה המותאמת לרמת התלמידים בכיתה, הוראה המגוונת את דרכי הלמידה בשיעור ומעוררת את כלל התלמידים לקחת בו חלק פעיל. אני מוצאת אותה בשיעורים בהם מתקיים שיח בין המורה לתלמידים, ובהם המורה מבין את מקומו של כל תלמיד ותלמידה מבחינת הידע ויוצר עבורם ערוצים להתקדם ע"פ הרמה המתאימה להם. בסיומו של שיעור שכזה אבקש לראות שהמורה והתלמידים יצאו עם משהו חדש שלמדו, עם תחושת מסוגלות עצמית ועם מוטיבציה להמשך הלמידה."
זיוה טרבלוס
מחנכת כיתה ז
19 שנות נסיום בהוראה וחינוך, 1 מתוכן בגבעת גונן

"למידה יצירתית בעיניי היא מסע של גילוי והתפתחות אישית וקבוצתית. היא מזמינה כל תלמידה ותלמיד לחקור את עולמו הפנימי והחיצוני, תוך טיפוח סקרנות טבעית וחשיבה מקורית. כמורה ומחנכת, תפקידי ליצור סביבה מעודדת ובטוחה, המאפשרת לכל ילד להתנסות, לטעות ולצמוח. למידה זו משלבת חוויה רגשית עם אתגר קוגניטיבי, מפתחת בטחון עצמי ומעודדת יוזמה. היא גם מדגישה את חשיבות הקשרים החברתיים, מעודדת שיתוף פעולה ולמידת עמיתים. התלמידים לומדים לתקשר, להקשיב ולכבד זה את זה, לפרוץ גבולות אישיים וקבוצתיים ולממש את הפוטנציאל הייחודי שלהם. תוך בניית קהילת לומדים תומכת."
חגית מועלם
מורה למתמטיקה ורכזת מערכת
27 שנות ניסיון בהוראה, 23 מהן בגבעת גונן

"בעיני הסוד להוראה יצירתית טמון ביכולתנו לעורר סקרנות ולסייע ביצירת קשרים בין נושאי הלימוד השונים. בכוחה של הוראה יצירתית לעורר סקרנות זו ולעורר בתלמידיי ובי שאלות חדשות לאורך השיעור ולעיתים גם אחריו. שיעור יצירתי מוצלח הוא שיעור שבו חל שינוי בתלמיד ובי בעקבות התנסות מוצלחת ותרגול פעיל."
חן גולן
מחנכת כיתה מקדמת
6 שנות ניסיון בהוראה, 4 מהן בגבעת גונן

"הוראה יצירתית בשבילי מתבטאת בתלמיד פעיל, מבצע וחוקר. תלמיד, הניגש למידע באופן עצמאי ורוכש כלים ומיומנויות בתהליך מתמשך של חשיפה ועיבוד משותף. זאת תוך שהוא זוכה לתמיכה ותחושת ביטחון מצוות ההוראה הלומד לצידו."
טליה טובול
מחנכת כיתה ט, יועצת חינוכית, עובדת סוציאלית
12 שנות ניסיון בהוראה, כולן בגבעת גונן

"מסגרת בית ספרית צריכה לספק לתלמידיה תחושת שייכות בצד כלים להשתלבות בחיים הבוגרים. מכאן שעליה לפתח בהם יכולת לחשיבה ביקורתית והתבוננות פנימית כצידה לדרך. אנו משיגים מטרות אלה בגבעת גונן מתוך עבודת עומק יומיומית ועקבית, לרגעים עמלנית, אך תמיד מלאת משמעות."
יעל עמבר
רכזת מגמת תיאטרון
28 שנות ניסיון בהוראה, 24 מהן בגבעת גונן

"הוראה יצירתית בשבילי היא הוראה שמשאירה אותי עירנית ומחוייכת. בשיעור יצירתי ומוצלח אני זוכה לראות את כולם, אבל באמת כו---לם משתתפים ובסיומו אני נהנית לראות אותם יוצאים נינוחים (כן, נינוחים!), לשיעור הבא שלהם."
יפעה מינה
מחנכת כיתה יא ורכזת מקצוע העברית בבית הספר
25 שנות ניסיון בהוראה כולן בגבעת גונן.

״עבורי הוראה יצירתית היא ראיית התלמידים כשותפים פעילים בתהליך הלמידה. בשיעורים של י אני מקפידה ללמד כלים מגוונים על מנת לרתום את התלמידים לתהליך, לפתח את תחושת המסוגלות שלהם ולקדם אותם כלומדים עצמאיים. מבחינתי הצלחה היא כאשר התלמיד יוצא מהשיעור בתחושת מסוגלות וסיפוק עצמי בדרך ליעד שהציב לעצמו.״
כרמל קובלינר
רכזת תנ"ך ועברית
16 שנות ניסיון בהוראה, כולן בגבעת גונן

"הוראה יצירתית עבורי מאפשרת מרחב וזמן שבו אפשר לחשוב ביחד, להתמודד עם טקסטים ויצירות קודמות ולפרש אותם בצורות שונות מתוך כבוד, הבנה ואהבה לפירושים הקודמים ולפירושים שונים שנפתחים בפנינו."
ליאת אסייג
מחנכת כיתה י
11 שנות ניסיון בהוראה, 1 מהן בגבעת גונן

"הוראה יצירתית עבורי היא גישה המעודדת חשיבה מחוץ לקופסה וחדשנות בתהליך הלמידה. בהוראה יצירתית, המורה משתמש בשיטות לא שגרתיות כדי לעורר עניין וסקרנות בקרב התלמידים. גישה זו שמה דגש על מעורבות פעילה של התלמידים ופיתוח יכולות חשיבה."
ליאת פרץ
מחנכת כיתה מקדמת, רכזת ספרות, מטפלת ב-CBT ומאמנת אישית
7 שנות ניסיון בהוראה, 5 מהן בגבעת גונן

"עבורי הסוד להוראה יצירתית נמצא ביכולתנו לחבור אל התלמידים מתוך עולמם, באופן המייצר רלוונטיות לחיים שלהם ולחוויות שהם עוברים. בכך הוראה יצירתית קוראת להם להיות לשותפים פעילים בשיח ולפעול במשותף בהקשר לנושא הנלמד. משיעור כזה אני יוצאת בחוויה אחרת. שבוע שעבר תלמיד יצא מהשיעור ואמר לי:"היה אחלה שיעור, ליאת" וזה בשבילי אומר הכל."
ליאור יהב
רכז ביטחון ובטיחות ,מורה לג’’ג, של”ח וצוות טיולים
9 שנות נסיון, כולן בגבעת גונן

"אני מבקש לאפשר לתלמידים להביע את עצמם בכל דרך שתבליט את החוזקות שלהם. סיורי החוץ של לימודי השל"ח בבית הספר עושים בדיוק את זה בזמן שהם מקדמים רבים מתלמידינו לקחת חלק פעיל בשיעור ולהרגיש שיש מקום לתפיסתם, לרעיונותיהם ולמחשבותיהם. בעיניי, ככל שהתלמידים ירגישו שתפיסות שונות הן בעלות ערך, כך הם ירגישו בטוחים להשתתף, להביע, לדבר ולחלוק עם ועל האחר. זו למידה יצירתית עבורי."
לילך כרמלי
רכזת התאמות ,מתל"ית (מעריכת תפקודי למידה) ומורת שילוב
10 שנות ניסיון בהוראה, שנה שניה בגבעת גונן

"הוראה יצירתית עבורי היא גישה שמעוררת עניין בתהליך הלמידה דרך שיטות חדשניות שמחברות את התלמידים לעולמם האישי והייחודי. הוראה בדרך שמזמינה את התלמידים לחקור, לגלות ולבטא את עצמם בצורה שונה ומעוררת עניין. למידה שבה התלמידים לא רק רוכשים ידע, אלא גם נהנים מהתהליך, מפתחים את היכולת לחשוב באופן עצמאי וליצור פתרונות מקוריים."