
בעלי תפקידים
אטי יעקובוביץ׳
מחנכת כיתה י, רכזת מקצוע הגיאוגרפיה בביה"ס
36 שנות ניסיון הוראה, כולן בגבעת גונן

רואה ב״הוראה יצירתית״ אמנות המשלבת בין תוכן לפדגוגיה. אני משתמשת בדמיון, מקוריות וחדשנות כדי להתאים לצרכי תלמידיי בעולם משתנה ולטפח לומדים עצמאיים.יתרה מכך,הוראה יצירתית״ מתחזקת את התלהבותי מההוראה ומונעת שחיקה.
אלכס הלוי קצ’אן
רכז חקלאות אקולוגית ומדעי הסביבה
מעל 10 שנות וותק במערכת החינוך, מתוכן שנה בגבעת גונן

"למידה יצירתית מבחינתי הנה מתן האפשרות להפעלת כל ששת החושים בתהליך הלמידה של התלמיד שלי. לא פשוט...אבל מתגמל מאוד."
אסתי בן ישי
מחנכת יב, רכזת היסטוריה, אזרחות ומעורבות חברתית
21 שנות ניסיון בהוראה, 7 מהן בגבעת גונן

"הסוד להוראה יצירתית טמון עבורי במשפט "חנוך לנער על פי דרכו". ומכאן שבסיום שיעור מוצלח אמצא את תלמידי רגועים ושמחים לאחר שקיימו שיח משמעותי ופעיל. מצוידים בחומר מחשבה להרהר ולעסוק בו בהמשך יום הלימודים שלהם."
אתי בצלאלי
רכזת אנגלית
27 שנות ניסיון בהוראה בארץ ובחו"ל, מתוכן 18 שנים בגבעת גונן

"להבנתי יצירתיות בהוראה באה לידי ביטוי כאשר אנחנו, המורים, מצליחים לכוון ולעזור לתלמידים שלנו להאמין שהם מסוגלים להגיע ליעדים רלוונטים, שיקדמו אותם בביהס ומחוצה לו. לרגעים קסומים כאלה שבהם יש שילוב של תחושת האנ"י - אהוב, נחוץ, יכול לשם אני מכוונת. מרגישים תחושת מסוגלות וזוכים להצלחות קטנות אנו מצליחים לרתום אותם ולהביא אותם ליעדים רלוונטים לחייהם האישיים. תלמיד שחש גאווה בעצמו על שעמד ביעד ספציפי שהציב לעצמו במהלך השיעור נמצא במקום אחר בהקשרים אלו. לשם אני מכוונת במגע שלי עם הכיתה והתלמיד."
דנה הירשפלד
מורה לאנגלית וספרות, רכזת סיירת צעירה
16 שנות ניסיון בהוראה, 3 מתוכן בגבעת גונן

הוראה יצירתית היא הוראה שקושרת בין פדגוגיה לרגש.
היא הוראה שמייצרת קשרים בכיתה ובונה יחד ושותפות.."
דניה מעלומי
מחנכת כיתה ח ומורה למתמטיקה
בוגרת גבעת גונן, 8 שנות ניסיון בהוראה, כולן בגבעת גונן

"הוראה יצירתית עבורי תשלב שיח רלוונטי ואקטואלי ותפגיש את התלמידים עם משחק או אובייקט הקשור בחייהם לצורך הקניית ערך מוסף ללמידה בעזרתם. בסיומו של שיעור שכזה אני מבקשת לראות את התלמידים שלי מחייכים ומרגישים שהשעה שהעברנו יחד נוצלה באופן מיטבי. לא בהכרח כי הספק התוכן הלימודי היה גבוה, אלא כי הייתה לשעה זו משמעות של הצלחה אישית ורכישת ידע חדש עבורם."
ורד פינטו
מחנכת כיתה יא, רכזת מקצוע המתמטיקה בביה"ס
33 שנות ניסיון בהוראה

"הוראה יצירתית עבורי היא הוראה המותאמת לרמת התלמידים בכיתה, הוראה המגוונת את דרכי הלמידה בשיעור ומעוררת את כלל התלמידים לקחת בו חלק פעיל. אני מוצאת אותה בשיעורים בהם מתקיים שיח בין המורה לתלמידים, ובהם המורה מבין את מקומו של כל תלמיד ותלמידה מבחינת הידע ויוצר עבורם ערוצים להתקדם ע"פ הרמה המתאימה להם. בסיומו של שיעור שכזה אבקש לראות שהמורה והתלמידים יצאו עם משהו חדש שלמדו, עם תחושת מסוגלות עצמית ועם מוטיבציה להמשך הלמידה."